Den største glede man kan ha er å gjøre andre glad.

tirsdag 5. juni 2012

Sommer kjeks

Hei igjen!
Siden sommeren forsvant igjen,har jeg laget sommerkjeks(fins alltid en grunn til å spise
noe godt)hi,hi)
Tenkte å dele de med dere.....de er så lett å lage og søte å se på....
Syns jeg da;)


De "lilla" kjeksene ble ikke helt som de skulle,tror syltetøyet var litt
for bløtt.....pytt,de smaker godt!
En nydelig gammel boks som jeg har fått av svigermor passer perfekt til å ha de i.

Nyplukket syren...(.venter og venter på liljekonvallene......tror det nærmer seg nå!)
Koselige sommerkjeks til koselige besøk.


SYLTETØYKAKER.

Mørdeig:
200gr smør (mykt)
1dl sukker
4,5dl hvetemel
2ts vaniljesukker
1 egg

Smuldres sammen til mørdeig.
Rull 2 ruller av deigen
ca 4 cm i diameter.


Sukkerkant.

1dl sukker og konditorfarge.
Bland sukker og konditorfarge ,
legg rullene i sukkeret og rull;)
legg dem i folie i kjøleskap 1 time.
( jeg tok mine 30 min i frysen)

Skjær med skarp kniv ,legg kjeksene
på bakepapirkledd stekebrett.
Lag en fordypning midt i hver kjeks
og legg i en klatt med syltetøy .
Jeg brukte jordbær og blåbærsyltetøy.
(blåbærsyltetøyet bøllet seg,bringebær-
syltetøy er også veldig godt)

Stekes ved 175 gr
ca 12 min midt i ovnen.

Nam.nam.


Ønsker alle mine gode bloggvenner
en søt og god dag!

Happy klem fra Camilla;)















11 kommentarer:

  1. Hei fine og søte kjeks. Like søt som deg.. Hihi..

    Og så nyydelige bilder. Besvim altså. Jeg og du har akkurat samtidig lagt ut inlegg ser jeg.

    Jeg håper du har hatt en fin dag. Og så gleder jeg meg til torsdag.:)

    Den boksen med jentene på var bare helt vidunderlig.. Herlig.

    Kos deg videre kjære Camilla.
    Klem fra Margareth

    SvarSlett
  2. Ååååhhh det både så og hørtes helt nydelig ut :)
    Må prøves skjønner jeg hi hi

    Klem klem

    SvarSlett
  3. Skjønne Camilla, du vet å friste! :-) De sommerkjeksene ser helt fantastisk gode ut. Ikke nok med at du viser flotte bakverk, men du viser så mange andre nydelige detaljer på bildene. Lekkert danderte kjekser på nydelige fat, muggen med syriner og den søte boksen. Bloggbare kjekser dette ja! :-)

    Et lite kveldsinnlegg hos meg også. Pusen fikk være med i kveld! God natt min venn!

    SvarSlett
  4. Mmmmmmm camilla! Det ser utrolig fristende ut! Fikk vann i munnen.. Gjett om jeg skal lage disse:)) Utrolig nydelige og skjønne bilder. Så mye fint du har til å pynte med:) Helt i min stil. Boksen, muggen og kakefatet var bare såå fint! Ønsker deg en kjempefin onsdag. God klem fra Ellen.

    SvarSlett
  5. Å de så knallgode ut,og fine var de og!!
    Vakre bilder som vanlig!! :-)
    Ha en superfin dag fine Camilla!! klm ingrid l

    SvarSlett
  6. Å de såg jo så knallgode ut,flinke du som alltid:))
    Eg og er på jakt etter liljekonvaler,de er så fine men like ikkje at de er giftige då,men det er nå visst mange blomster som er det:)
    Skal lagre oppskrifta på kjeksa så kanskje eg glimter til ein dag:)

    Fin fin dag til deg:)
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  7. Hei på deg.
    Så søte og "photogene" sommerkjeks ;))
    Skjønne sommerbilder, tusen takk som deler både bilder og oppskrift.
    Tror liljekonvallene er rett rundt hjørnet.., litt varme nå så smiler de nok til oss ;))
    Ønsker deg en riktig finfin onsdag.
    Smil og klem fra Monica

    SvarSlett
  8. Nam,nam...dette passer en slikkepott som meg:)
    Og du er sååå flink..baker og tar bilder..dekorerer og inspirerer:))
    Kos deg meg kakene..de skal jeg jammen prøve

    SvarSlett
  9. Dette ser bare fantastisk ut Camilla:))Skulle gjerne nytt de i selskap med nettopp deg <3 I morgen er jeg nok "på" igjen,har hatt en herlig kretiv uke og fått malt mange bilder:))Også har det skjedd noe annet spennende ,som jeg vil dele i morgen...oj,oj skal si jeg ble GLAD:)))

    Orntlig gooo klem fra Vibeke <3

    SvarSlett
  10. Hei søte vennen :)

    Åå..de så kjempegode ut :) Og jeg elsker kjeks :) Det gjør jentene og ;) Disse fikk jeg lyst til å prøve en dag :) Og jeg er helt enig med deg, finnes alltid en grunn til å kose seg med noe godt ;)

    Jeg syns det er såå moro å bake, selv om jeg ikke alltid får det til helt som jeg vil ;)

    Ha en fin kveld, søte deg, og kos deg masse :)
    Klem og kos Lisa:)

    SvarSlett
  11. så flaks at jeg fant disse hos deg.....jeg laget dem et år, men rotet bort oppskriften :-( såååååå gode!

    klem tone

    SvarSlett

Tusen takk for hilsen på bloggen!
Blir glad!
Pga mye spam,måtte jeg dessverre lukke for anonyme kommentarer.


Klem Camilla ;)