Den største glede man kan ha er å gjøre andre glad.

tirsdag 19. juni 2012

Litt krydder i hverdagen.

Litt farger her i dag fra kjøkkenet.
Og litt kake....(Ja,jeg liker kake)

Nydelige moreller gjør seg godt på et stettfat.





Må kose oss litt inne,ikke så varmt ute nå.


Vakker stemorsblomst i gammel vase.


Krydderkake

1kg hvetemel
5dl sukker
1pk kanel
2ts kardemomme
2ts natron,toppede
150gr smør,smeltes
1L kefir.

Bland alt det tørre sammen,så kefir og
smøret,bland godt.
Dette er deig til en stor langpanne,
bare å halvere om du vil bruke liten
lanpanne eller rund form.

Stekes nederst i ovnen,om det er stor langpanne
på 175gr i ca 40-45 min.

Melis på toppen,jeg har noen romdråper i.
Veldig god å fryse,men da uten melis.

Ja da håper jeg det vil smake med
litt krydderkake......*smil*



Vil ønske alle en koselig dag!

Smil og klem
Camilla(med kake dilla)





20 kommentarer:

  1. Herlige bilder og kaken så nydelig ut :)

    Ønsker deg en strålende dag :)

    Klem fra Camilla

    SvarSlett
  2. Så fine bilder! Fristende både krydderkake og moreller!
    Ha en flott dag!

    SvarSlett
  3. Å du skjønne Camilla,du kan det med å frista meg med herlige mat og nydelige blomster,den krydderkaka såg knallgode ut og modeller har eg ikkje smakt enda,må opp å handle mat no og trur eg må hive oppi korga litt modeller:)

    Ein strålandes flott dag til deg!
    Klem fra Lillian:)

    SvarSlett
  4. God morgen min søte bloggevenninne!:-) Jeg vil også komme å kose meg inne hos deg! Nydelig som alltid og så kjekt med en eggefri kake.

    Du med alle dine vakre ting vet å vise de frem fra dens vakreste side!
    Her er det 6 grader og striregn idag! Må vel ut å se hvor langt snekkeren har kommet i løpet av dagen. uff, frister ikke med regn i dag etter igår. Igår kveld ble vi søkkvåte ute da vi vasket huset med husvask i striregnet. Jeg gikk først med husvask og husbonden bak med høytrykkspyler. Men nå er huset, fjøset, dukkestue, pumpehus og gammelstua på gården klar for å males. Godt med alt som er unnagjort. Men om min kropp hadde godt av det er en annen sak. Svir for det idag ja! :-) Viljen er større enn smertene og da durer jeg på. Må lære meg å lytte mer.. Ikke så enkelt bestandig når viljen tar over. :-)

    Kos deg masse idag med kake og gjem igjen noe til barn og mann kommer hjem idag også.. :-)

    SvarSlett
  5. Hei søte vennen :)

    Såå herlige bilder hos deg :) Som alltid :) Er alltid så koselig å titte innom blide, glade deg :)

    Så nydelige blomster hos deg i nydelige farger :) Og moreller er såå godt - og like lekre å se på som de er søte :)

    Nå fikk jeg også lyst på kake :) Er i grunn blitt litt kakemons jeg og ;) Syns det har blitt så moro å bake, og jentene liker så gosdt å hjelpe til :) Så kanksje det blir litt bakst her i dag og :)

    Kos deg masse med moreller, kaker og nydelige blomster, vennen :)
    Klemmer til deg :)

    SvarSlett
  6. Åh du har det så fint tante! :D
    Jeg blir i så godt humør av å lese bloggen din :)
    Skikkelig koselig!
    Takk for oppskriften!
    Den skal jeg bake til pappa til bursdagen hans i morgen tenkte jeg :)

    Klem fra Iselin

    SvarSlett
    Svar
    1. Å tusen takk skjønning!
      Ble veldig glad for hilsen fra deg!
      Ja,den kaken er supergod og jeg tar litt malt nellik krydder også oppi....men det er egentlig hemmelig,hi,hi sier det bare til deg!
      Kos deg da og Bjørn kommer til å bli glad!
      Hils alle.

      Smil og klem fra tante Camilla,)

      Slett
  7. Herlig!!
    Nydelige bilder som vanlig du vakre!!
    Og krydderkake på en tirsdag blir aldri feil,den så knallande god ut!!
    Kos deg masse,stor klm ingrid l

    SvarSlett
  8. Jeg blir i godt humør av bildene dine, sprudlende og friske. Så fikk jeg sånn lyst på kake :-)
    Ønsker deg en herlig kveld :-) Anita

    SvarSlett
  9. Herlige og smakfulle bilder min venn:))) Krydderkake var det beste jeg visste når jeg var liten, og mamma bakte den veldig ofte.Det å kjenne lukten av den når man kom hjem fra skolen var fantastisk :)))Ønsker deg en fin fin kveld:)

    Go sommerklem herfra <3

    SvarSlett
  10. Så helig Cammillablomst. :)
    Litt krydder i hverdagen kunne jeg tenkt meg og. Så denne kaken må jeg jammen meg prøve. Så skikkelig god ut.
    Og så fine ting du har. Jeg elsker de søte små tingene dine. Så vakre og sikkert full av gode minner.
    Og så pynter du så fint for Bjarte. Ja han er en heldig mann, som har sånn flink og pen kone.

    Kos deg i denne skjønne junikvelden, med krydderkake og pepesi max.
    Klem fra Margareth

    SvarSlett
  11. Hei Camilla :-)

    Har lest og sett bloggen din ofte, fått med meg alle innleggene.
    Aldri helt fått med meg hvordan jeg kommenterer, men nå..

    Så utrolig fin blogg. Nydelige bilder og veldig koselig å se!
    Koser meg med din og Margareth sin blogg titt og ofte.

    Håper du har det bra og at du og guttene får en kjempefin sommer sammen.
    Så har jeg sagt til Margareth dere må komme til meg på høsten :-)

    Masse gode klemmer fra Pia

    SvarSlett
    Svar
    1. Å skjønne Pia,nå ble jeg glad!
      Tusen takk og selvsagt vil vi komme til deg og se ditt vakre hus!
      Så koselig at du er innom på bloggen,det er så gøy og jeg angrer ikke på at jeg endelig turde.....
      Det nærmeste jeg kommer face vet du,hi,hi.
      Du og din kjære mann,må ha en fin,fin sommer.
      Så "sees"vi på bloggen og til høsten hos deg!
      Stadiongutta hilser....

      Kraftig klem
      Camilla

      Slett
  12. Hi Camillia,
    Yummy cake (spice Mmmm) with pink frosting!! It's all so lovely!
    Hugs,
    Bella

    SvarSlett
  13. Åhh så nydelige bilder. Skulle ønske jeg klarte å sette 4 - 5 bilder sammen til ett!:-) Og den kaken vet jeg er god!! For jeg har samme oppskriften. Men melis på toppen må jeg prøve. Rom i melisglasuren er et must:-) nam,nam:-)
    Så sommerlige bilder!!

    Ha en super dag, kjære deg!

    Klem fra Hjørdis

    SvarSlett
  14. Herlige bilder!
    Flotte farger og masse vakre ting :)
    Fin uke til deg!
    Klem

    SvarSlett
  15. Du er no bare god da ♥
    Ja,var jeg ikke fin vel,smekker og lekker,hi hi

    Kjekt du likte gulvet :))Jammen ikke lett slikt :)
    Blir litt stille fra meg om noen dager,reiser på lørdag til Kroatia,gleeeder meg :)

    Ha det fin vennen så snakkes vi plutselig :))

    Klemmis

    SvarSlett
  16. Hei på deg.
    Å, så herlige farger her hos deg! Vi hadde nydelige, fargerike moreller, jordbær og blåbær her i går, men vips så var det borte..., he he her i huset går frukten unna :)
    Tusen takk for oppskrift på "litt krydder i hverdagen", det kan man saktens trenge en gang i blant ;))
    Ønsker deg en fin kveld og en glad ny dag i morgen. Nå kommer solen!
    Smil og klem fra Monica

    SvarSlett
  17. Vakker &stemningsfult som vanligt!!krydderkake er en av mine yndlings kakker :))gleder med til å prøve din den ser sååå god ut:))klem fra Eli:))

    SvarSlett
  18. Kjære Camilla. Sååå utrolig koselige bilder, som alltid hos deg! Så innbydende og vakkert med den kaken som ser helt himmelsk god ut, sammen med romantiske blomster, søte moreller og vakkert porselen..sukk..det ser ut som tatt ut fra en romantisk film fra en engelsk landsbygd:) Du er så utrolig flink til å lage det koselig rundt deg, det er bare helt fantastisk frydefullt å se:) Håper du har en herlig sankthans:) Gode klemmer fra Ellen.

    SvarSlett

Tusen takk for hilsen på bloggen!
Blir glad!
Pga mye spam,måtte jeg dessverre lukke for anonyme kommentarer.


Klem Camilla ;)